All ära till Dennis!

Här rullar vi på med övrigt snack, som inte har med sjöfart att göra.
Post Reply
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

All ära till Dennis!

Post by Risberg »

Det var ett gott initiativ av Dennis, som så snabbt efter sjorfart.net's upphörande startade detta nya forum, som försökte ta upp trådarna från sjofart.net, men "rumsrent".

Och "rumsrent" förblev det, tack och lov, de värsta grälmakarna från sjofart.net har inte hittat hit. En del medlemmar från sjofart.net har hittat hit, men är inte speciellt aktiva - den som har näst flest inlägg har en tiondel så många som denna medlem. Antagligen har de flesta av sjofart.net's medlemmar föredragit facebook-sidan Landgången(?) - det vet jag dock inte, eftersom jag själv inte deltar i eller besöker privata, commerciella, USamerikanska, asociala medier.

Det som förvånar mig mest är att trådarna, hvarav jag själv har startat flertalet, har hundratals, delvis tusentals visningar, så innehållet läses uppenbarligen.

Min tråd "Bildgåta" har dock, med två-tre undantag, besvarats och huvudsakligen besvarats korrekt.

Ändå börjar det kännas litet meningslöst att nästan vara forumets enda bidragsytare. I tråden "Bildgåta" publicerar jag därför idag alla de bildgåtor jag redan förberett. Kommer det svar på dem, eller några av dem, avser jag bekräfta om svaren är korrekta, men utöver det kommer det inte fler inlägg i detta forum från mig.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: All ära till Dennis!

Post by Risberg »

http://skipsfarts-forum.net/index.php?t ... r-pan.456/

Med den kommentaren från ropax får jag väl återuppta förmedlandet av mina observationer på södra Östersjön.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: All ära till Dennis!

Post by Risberg »

Risberg wrote: 03 Sep 2022 13:38 http://skipsfarts-forum.net/index.php?t ... r-pan.456/

Med den kommentaren från ropax får jag väl återuppta förmedlandet av mina observationer på södra Östersjön.
to Risberg: Please continue in Fartygssidan to write about big delays and deleted departures ! Trelleborg is my most used ferry-port, i read everything there every week. Ca. 900 people has read your posts about TT in a couple of weeks, so this are in reality maybe 100 people who looks each 9-time in these posts - but the most people are not registered in forums - only reading ! There are some maritim forums in many countries (f.ex. also in Greece) - but the most people has no time to register in all of them and are only reading, as me f.ex. only here (originally because of Honfleur) and in the english The ferry-forums.
Post Reply