Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Marre wrote: 26 Mar 2022 11:49 Samma fenomen gäller på Akka. På TT-lines hemsida har den sedan länge Nils Holgersson på gåsen ersatts av grågåsen Akka. Finns den i verkligheten nu?
Om det kallas "fake photoes" eller "photoshop" vet jag inte.
AKKA har fortfarande Nils Holgersson med övermålat huvud, som på https://www.fartygssidan.se/viewtopic.php?p=221#p221

AKKA med grågåsen på hemsidan är väl mer en skapad framtidsbild, just nu kommer jag inte på uttrycket, "artists impression"?, nej, inte helt det heller.

Med NILS HOLGERSSON tycker jag att det är "fake photo", när man i en rapport om leveranceresan från Kina till Travemünde placerar in en ännu icke existerande figur – det är mer än "photoshop". Så kan man ju hävda att det inte är See und Hafen" som photoshoppat bilden och heller inte TT-Line som skrivit/publicerat artikeln. Men bildtexten är definitivt "fake news", för den påstår att bilden visar NILS HOLGERSSON på väg från Kina till Tyskland.
pengolodh_sc
Posts: 17
Joined: 12 Feb 2022 18:37

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by pengolodh_sc »

AKKA med grågåsen på hemsidan är väl mer en skapad framtidsbild, just nu kommer jag inte på uttrycket, "artists impression"?, nej, inte helt det heller.
"Concept art"?
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

NILS HOLGERSSON är nu i Röda Havet, på väg mot Suez-kanalen.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

THE UGLY DUCKLING (fula ankungen) är ju också en flygande sagofigur, som hade varit mer passande namn på detta fartyg, som skriker Made in China.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

NILS HOLGERSSON anländer från Świnoujście 9. maj
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Man lyckades otrologt nog lossa och lasta henne på 75 minuter imorse!
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Med åtta färjor satsar TT-Line verkligen på Świnoujście. Imorse gick t.ex. TT-Lines näst största färja, PETER PAN, dit och 15.00 är det den största färjans, nya NILS HOLGERSSON, tur. Men även Travemünde och Klaipéda hår fått fler tourer. NILS DACKE gick till Klaipéda igår kväll och om några timmar går MARCO POLO dit.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Men man tycks (tillfälligt) ha uppnått kapacitetsbehovet med råge. Hvarken färjorna till Klaipéda, Travemünde eller Świnoujście går fulla längre. Bl.a. avgick COPERNICUS nästan tom till Świnoujście kl 13. Något som talar för att när nya PETER PAN kommer, och enligt hamnchefen i Trelleborg avser TT-Line behålla alla sina nio färjor, så öppnar TT-Line en ny färjeled till Gdynia, oavsett om det blir till den gamla eller nya färjeterminalen där.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Knappast vackrare, sedd akterifrån:

Image
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Mumin »

Jag håller helt med dig. Jag tycker hon ser som ny redan riktigt gammal ut.
I väntan på nästa båtresa...
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya NILS HOLGERSSON sätts in på Świnoujście-leden

Post by Risberg »

Mumin wrote: 15 May 2022 17:29 Jag håller helt med dig. Jag tycker hon ser som ny redan riktigt gammal ut.
Och därmed automatiskt vackrare? :o
Post Reply