Nya PETER PAN "sjösatt"

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Nya PETER PAN "sjösatt"

Post by Risberg »

launch_745x419.jpg
launch_745x419.jpg (33.47 KiB) Viewed 1371 times

The launch of the second Green Ship marks another important milestone in TT-Line's LNG newbuilding project.
During the launching, which is today rather the floating of the ship, the dry dock is flooded until the ship floats up. Afterwards it is guided out of the dock by tugs and moved to the outfitting quay. There, the interior outfitting of the modern ship now takes place.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya PETER PAN "sjösatt"

Post by Risberg »

Bilden ovan visar sig att vara gammal. Hon blev "sjösatt" (vattenfyllning av torrdocka) redan ifjor. Till vänster på bilden syns ju en långt ifrån färdig NILS HOLGERSSON - hon är ju nu på väg till Tyskland. (Tror jag får granska mina obekräftade källor litet bättre - samma källa som påstod att nya NILS HOLGERSSON endast skulle gå till Świnoujście.)
https://www.fartygssidan.se/viewtopic.php?t=34
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Nya PETER PAN "sjösatt"

Post by Mumin »

På sjöfartstidningens webbsida finns en video med interiörbilder som nästan skrämde mig. Jag måste säga att jag starkt ogillar interiören. Min smak träffar man inte med denna båt och suget att åka med den är helt och hållet noll.
I väntan på nästa båtresa...
Markmeister89
Posts: 80
Joined: 12 Feb 2022 21:09

Re: Nya PETER PAN "sjösatt"

Post by Markmeister89 »

Trapphusen gav mig sjukhus vibbar. 👀
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nya PETER PAN "sjösatt"

Post by Risberg »

Mumin wrote: 08 Mar 2022 12:30 På sjöfartstidningens webbsida finns en video med interiörbilder som nästan skrämde mig. Jag måste säga att jag starkt ogillar interiören. Min smak träffar man inte med denna båt och suget att åka med den är helt och hållet noll.
Håller helt med! Det var därför jag skrev Önskar att nya NILS HOLGERSSON såg ut på det viset invändigt, men det gör hon dessvärre inte. :( i tråden https://www.fartygssidan.se/viewtopic.php?t=29
Post Reply