Första anlöp Stockholm - M/S Ambience

Kryssningsfartyg är fortfarande imponerande. Eller var det bättre förr? Dela minnen och bilder, diskutera!
Post Reply
User avatar
/jes
Posts: 196
Joined: 10 Feb 2022 22:04
Location: Lidingö/Bettna

Första anlöp Stockholm - M/S Ambience

Post by /jes »

Hon välkomnades enligt tradition med vattenkanoner av M/S Montfred. Man kan nästan tro att fartyget är byggt med stealth-teknik i främre delen. :)

Image
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Första anlöp Stockholm - M/S Ambience

Post by Risberg »

Härlig bild! Henne har jag bokat kryssning med från Tilbury till Leixões, Cadiz, Palermo, Burgas, Constanța, Odesa, İstanbul, Peiraiás, Limmasol, Haifa, al-Iskandarīyah, Catania och Gibraltar nästa år, där jag dock nyligen fick besked om at Burgas, Constanţa och Odesa byts ut mot Palma, Siracusa, Civitavecchia och Napoli.

Hon byggdes 1991 med utformning av den italienske arkitekten Renzo Piano. Systerskipet CROWN PRINCESS skrotades 2020.

Ser mycket fram emot kryssningen.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Första anlöp Stockholm - M/S Ambience

Post by Risberg »

Jag hoppas jag gillar fartyget, för nu har jag just bokat en Jorden runt-kryssning med henne 7. januari 2024, 120 nätter från Rotterdam med besök i Porto, Ponta Delgada (Azorerna), Bridgetown (Barbados), Willemstad, San Blas Islands, Panama, Nuku Hiva (Marquesas Islands), Papeete (Franska Polynesien), Bora Bora (Franska Polynesien), Huahine (Franska Polynesien), Rarotonga, Cook Islands, Nuku Alofa (Tonga), Auckland, Waitangi, Bay of Islands (Nya Zealand), Sydney, Melbourne, Adelaide, Perth, Lombok (Indonesien), Singapore, Penang (Malaysia), Phuket, Colombo (Ceylon), Male, Victoria, Mahe, Mombasa, Durban, Kapstaden, Tristan da Cunha, Rio de Janeiro, Salvador, Recife, Mindelo (Cabo Verde), Casablanca, Lisboa, London Tilbury och återkomst till Rotterdam.
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Första anlöp Stockholm - M/S Ambience

Post by Mumin »

120 nätter, det var en lång resa. Hoppas du blir nöjd.

Hälsningar Mumin
I väntan på nästa båtresa...
Post Reply