TT-Line

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

Och där går NILS HOLGERSSON till Travemünde, dryga kvarten försenad, medan ROBIN HOODs avgångstid till Klaipéda redan är flyttad från 23.15 till 01, m.a.o. 105 minuters försening (och hon har inte anlänt ännu).

23.25: Och där kom ROBIN HOOD, tio minuter efter att hon skulle avgått. :roll:
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

AKKA skulle ha gått till Rostock 23.55 igår natt, men gick, enligt GST, halvannan timme försenad, och har inte kommit fram till Rostock ännu.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

Nu avgår PETER PAN en halv timme försenad mot Rostock och Travemünde, något som också framgår av TTs hemsida. Men NILS DACKE, som skulle gått samtidigt, 9.30, till Świnoujście, ligger fortfarande i läge 12, trots att TTs hemsida påstår att hon avgick enligt tidtabell.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

PETER PAN går till Travemünde idag 9.30, utan att gå inom Rostock. tyder på (förväntat) högt belägg mellan Trelleborg och Travemünde.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

Hvad i alla dagar?!?!?

Enligt GST är TINKER BELL på väg halvvägs från Trelleborg till Świnoujście, avgick Trelleborg 16.25 men anger ingen ankomsttid Świnoiujście. Den avgången finns överhuvudtaget inte på TTs hemsida! Enligt den kom hon från Rostock 15.00 och skall inte gå till Świnoujście förrän 7.45 imorgon bitti! :o
Johannes
Posts: 13
Joined: 03 Sep 2022 08:37

Re: TT-Line

Post by Johannes »

Risberg wrote: 02 Jul 2023 18:27 Hvad i alla dagar?!?!?

Enligt GST är TINKER BELL på väg halvvägs från Trelleborg till Świnoujście, avgick Trelleborg 16.25 men anger ingen ankomsttid Świnoiujście. Den avgången finns överhuvudtaget inte på TTs hemsida! Enligt den kom hon från Rostock 15.00 och skall inte gå till Świnoujście förrän 7.45 imorgon bitti! :o
Ekstratur for UnityLine? Det var nemns at Wolin har tekniske problem.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

Johannes wrote: 03 Jul 2023 07:26
Risberg wrote: 02 Jul 2023 18:27 Hvad i alla dagar?!?!?

Enligt GST är TINKER BELL på väg halvvägs från Trelleborg till Świnoujście, avgick Trelleborg 16.25 men anger ingen ankomsttid Świnoiujście. Den avgången finns överhuvudtaget inte på TTs hemsida! Enligt den kom hon från Rostock 15.00 och skall inte gå till Świnoujście förrän 7.45 imorgon bitti! :o
Ekstratur for UnityLine? Det var nemns at Wolin har tekniske problem.
Vel, man skal aldri si aldri - TT-Line og Stena samarbeider om Rostock-ruten i lavsesong, men jeg tror likevel ikke det. WOLIN pleier å komme efter midnatt og avgå ved 2-3-tiden om natten. Men åpenbart en ekstratur, for 7.45-avgangen er ikke innstillet, kun utsatt med halvannen time.
User avatar
Mistluren
Posts: 375
Joined: 28 Jul 2022 16:58

Re: TT-Line

Post by Mistluren »

Får väl göra ett litet inhopp i tråden då jag faktiskt åkte med Tinker Bell den från Świnoujście till Trelleborg i lördags. Det fanns inga biljetter att boka på söndagen, vilket kanske kan vara en ledtråd? -Om hon var full, gick för någon annan eller allmännt fel på bokningen vet jag förstås inte! -Kvällsturen på lördagen var dock knappt halvfull.

Turen på lördagen var för övrigt trevlig och ölen i icke tax-free kostade ganska exakt hälften av tax-free priset på Glory... I tid var hon också, till och med ca 10 minuter före tidtabell. Men jag noterade att Robin Hood från Rostock, som egentligen skulle ankomma en halvtimme före oss, fick lägga sig och vänta. Både på oss och den avgående Skåne tror jag.

Inseglingsrännan tycks vara ett problem.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

Mistluren wrote: 03 Jul 2023 10:46 Får väl göra ett litet inhopp i tråden då jag faktiskt åkte med Tinker Bell den från Świnoujście till Trelleborg i lördags. Det fanns inga biljetter att boka på söndagen, vilket kanske kan vara en ledtråd? -Om hon var full, gick för någon annan eller allmännt fel på bokningen vet jag förstås inte! -Kvällsturen på lördagen var dock knappt halvfull.

Turen på lördagen var för övrigt trevlig och ölen i icke tax-free kostade ganska exakt hälften av tax-free priset på Glory... I tid var hon också, till och med ca 10 minuter före tidtabell. Men jag noterade att Robin Hood från Rostock, som egentligen skulle ankomma en halvtimme före oss, fick lägga sig och vänta. Både på oss och den avgående Skåne tror jag.

Inseglingsrännan tycks vara ett problem.
Intressant. Samtidigt gick det ingen Unity Line-färja efter att COPERNICUS gått söndag kl 13, tills GRYF gick imrse 10.15.

Inseglingsrännan är ett problem. Problemet uppstår dock huvudsakligen när färjorna inte håller sina tidtabeller. Men TT-Line har nu faktiskt en tidtabell vissa dagar, då en av deras nya "Green ships" går in inseglingsrännan, samtidigt som en (eller två!) av deras övriga vänder i hamnen. Det kan de knappast göra i hvilket väder som helst. https://www.fartygssidan.se/viewtopic.php?p=2961#p2961
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line

Post by Risberg »

De blåser så hårt att ROBIN HOOD just nu behövde bogserhjälp för att vända och avgå mot Świnoujście! :o

Och nu följs hon ut i inseglingsrännan av både lots och bogserbåten FENJA (från København).
Post Reply