Det händer i Trelleborgs hamn

Samtalsämne som inte passar in i någon annan kategori? Här pratar vi om allt från hamnar till fritidsbåtar.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Mumin wrote: 14 Oct 2022 22:59 *haha* ja hur illa man än upplever saker så brukar det finnas värre 😂

Nu har hon lossat ankare.

Jag hoppas Risberg observerar mig 👍
Jag noterade när hon låg inne, ja. (Kom för fyra timmar sedan hem från en åtta dagars resa till O'zbekiston.)
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Mumin wrote: 14 Oct 2022 22:17 Till slut så är jag äntligen på Nils Dacke. Trelleborgs hamn är fruktansvärd, mörk, illa skyltad, maximalt otrevlig. Incheckningsautomaten var sliten och skitig. Till att man nuförtiden alltid här lite handsprit i bilen.

Men till råga på allt... Nils Dacke. Aldrig har jag upplevt en så otrevlig och omotiverad personal. Speciellt när jag åkte Gabriella dagen innan så att skillnaden enorm. Jag känner människor som skulle kalla flickorna i reception/kassa till cafeterian för pissväskor. Även på bildäcket... inte fasoner. Och hytten? Nja, nästan en men sängarna äckliga, illa bäddat...

En lastpråm. Mera att det inte. Tyvärr fanns det ingen plats på båtarna från Malmö till Travemünde.

(Jag vet, detta är i fel tråd men jag ville inte skriva på två ställen on samma resa)
För övrigt har jag aldrig upplevt den polska personalen på NILS DACKE som hvarken otrevlig eller omotiverad. Det var därimot personalen på VIKING GLORY 30. april, så till den milda grad!
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Mumin wrote: 14 Oct 2022 22:59 *haha* ja hur illa man än upplever saker så brukar det finnas värre 😂

Nu har hon lossat ankare.

Jag hoppas Risberg observerar mig 👍
Lossat ankare?!?!?
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Idag är det GALILEUSZ som har fått tekniska problem och ställt in sin tur från Świnoujście.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Image

Image

Image

Image

Image

Image

En dimmig, eller åtminstone molnig måndag kl 15: ROBIN HOOD i läge 13, MARCO POLO i läge 12, NILS DACKE i läge 10, SKÅNE i läge 9, COPERNICUS i läge 5, TOM SAWYER i läge 4 och HUCKLEBERRY FINN i läge 2
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Det ser ut som om tillbringarbussen från färjorna har börjat släppa av folk även vid Trelleborg C, eller så är det en engångsföreteelse. Jag har länge undrat hvarför man inte gör det, eftersom bussen ändå kör precis förbi.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

"Trafikstockning" i Trelleborgs hamn kl 17: AKKA har vänt och avgår mot Rostock tre kvart försenad, GALILEUSZ vänder i inre hamn, just ankommen från Świnoujście enligt tidtabell och NILS HOLGERSSON vänder i yttre hamn för att avgå mot Świnoujście enligt tidtabell.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Inte i, utan utanför:

GOTLAND passerar just på väg till varv i Landskrona.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Trelleborgs hamn har ett logistikproblem på land. Nu har ROBIN HOOD just anlänt försenad från Świnoujście, och en massa bilar står i dubbelfilig kö för att köra ut ur hamnen. I samma kö står en tom långtradare som har lossat sockerbetor vid färjeläge 14 och en tanklångtradare som just har bunkrat ROBIN HOOD. Dessutom kom godståget från pappersrullomlastningsterminalen och korsade hela kön. Måste vara frustrerande för sockerbets- och tankchaufförerna.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Det händer i Trelleborgs hamn

Post by Risberg »

Fortfarande blåsigt, och i eftermiddag har alla sex färjorna avgått i tid eller t.o.m. litet före tidtabellsenlig: ROBIN HOOD och SKÅNE till Rostock, HUCKLEBERRY FINN till Travemünde, MARCO POLO till Klaipéda och COPERNICUS och NILS HOLGERSSON till Świnoujście.
Post Reply