AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Som första färja, i trafik på Trelleborg, anlände AKKA ikväll med "julgran" (eg. en stålställning med lampor).
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Och nu har även ROBIN HOOD fått det. (Lugn, jag har inte tänkt fortsätta rapportera om hvarenda "julgran" som dyker upp på färjorna.)
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 30 Nov 2022 10:28 Och nu har även ROBIN HOOD fått det. (Lugn, jag har inte tänkt fortsätta rapportera om hvarenda "julgran" som dyker upp på färjorna.)
Varför inte? Jag tror jag talar för alla här när jag säger att vi vill ha en julgranstabell.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

shwimmente wrote: 02 Dec 2022 08:10
Risberg wrote: 30 Nov 2022 10:28 Och nu har även ROBIN HOOD fått det. (Lugn, jag har inte tänkt fortsätta rapportera om hvarenda "julgran" som dyker upp på färjorna.)
Varför inte? Jag tror jag talar för alla här när jag säger att vi vill ha en julgranstabell.
Ironi eller inte, jag får väl följa upp. Hittills icke skådat fler färjor med "julgranar".
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 02 Dec 2022 12:30
shwimmente wrote: 02 Dec 2022 08:10
Risberg wrote: 30 Nov 2022 10:28 Och nu har även ROBIN HOOD fått det. (Lugn, jag har inte tänkt fortsätta rapportera om hvarenda "julgran" som dyker upp på färjorna.)
Varför inte? Jag tror jag talar för alla här när jag säger att vi vill ha en julgranstabell.
Ironi eller inte, jag får väl följa upp. Hittills icke skådat fler färjor med "julgranar".
Ingen ironi. Intressant hur TT prioriterar mjuka värden (de hårda värdena syns ju tydligare i dina rapporter).
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Tills vidare inga fler färjor med "julgran" – hvarken hos TT-Line, Stena Line eller Unity Line.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Nu ser jag att både PETER PAN och TOM SAWYER har fått julgran.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Egentligen lustigt att PETER PAN fått julgran, med tanke på att hon inte skall segla i jul och nyår!

https://www.fartygssidan.se/viewtopic.php?p=1399#p1399
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Så har även NILS DACKE fått julgran (och ligger lustigt nog med fören i läge 13 – hon brukar alltid ligga med aktern i Trelleborg).

Så då återstår MARCO POLO, HUCKLEBERRY FINN och NILS HOLGERSSON av TT's färjor, bägge Stena-färjorna och samtliga Unity Line-färjor.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: AKKA först med julgran av av Trelleborgsfärjorna

Post by Risberg »

Tror jag minsann inte att även SKÅNE har fått en liten julgran, men den är inte stor.
Post Reply