Finnlines (framtiden)

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
User avatar
VikingGlory
Posts: 162
Joined: 28 Nov 2022 11:13

Finnlines (framtiden)

Post by VikingGlory »

Jag såg att det inte fanns något allmänt Finnlines-ämne som vi har för Tallink och VL så jag tänkte att vi kanske skulle behöva en.
Jag skulle vilja inleda med denna artikel, Finnlines funderar på att åka till Mariehamn med start 2024.

https://www.alandstidningen.ax/nyheter/ ... igast-2024

Verkar mycket vettigt. Jag förstår inte varför de skulle vänta till 2024. Det finns helt klart en efterfrågan på en ny sträcka Kapellskär-Mariehamn.
pepe57
Posts: 163
Joined: 11 Feb 2022 11:31

Re: Finnlines (framtiden)

Post by pepe57 »

Såsom jag skrev efter min källa som är min brors sons flickväns KATT så anlöper Finnlines nybyggena Mariehamn tidigast 2024,orsaken enligt Katten
är att det måste byggas en ny tub var passagerarna kan gå?Detta är samma källa alltså Katten visste berätta att Gabriella är på väg mot Medelhavet!
Vissa källor visste berätta innan Mariella såldes bara strunt prat samma källa visste berätta inga andra fartyg är mera till salu,även samma källa nekade
att löneskillnaden mellan Est och Finskt flaggade passagerar fartyg 60%högre på Finskt flaggade ? Där hade Han rätt skillnaden idag innom catering avd
är c:68% högre på finsk flaggade!Så jag litar väldigt mycket på min källa alltså KATTEN!
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Finnlines (framtiden)

Post by Risberg »

Jag gillar herrarnas ömsesidigt ironiska ton! :D Så mycket bättre än de hätska utfall, som av och till förekom på sjofart.net.
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: Finnlines (framtiden)

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 26 Jan 2023 21:08 Jag gillar herrarnas ömsesidigt ironiska ton! :D Så mycket bättre än de hätska utfall, som av och till förekom på sjofart.net.
Ja, jag gillar ju pepe egentligen.
Men än man kan säga om alla på sjofart.net
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Finnlines (framtiden)

Post by Mumin »

https://www.finnlines.com/company/finan ... port-2022/

Årsredovisningen 2022 innehåller mycket om strategi. Bland annat bekräftas det att två Star Class fartyg kommer att flyttas till TRA-MMO från och med hösten.

Lite synd faktiskt, Finnpartner och Finntrader har en viss gammaldags charm. Det skall bli intressant att se var dom landar. Jag gissar att det blir östra Medelhavet.
I väntan på nästa båtresa...
Post Reply