Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång
Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång
hei vil det si at det vil komme en ny båt seiler fra oslo eller fra norge når dem skal ha kontor i oslo ??
Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång
Det spørsmålet må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte.
Starter ny nordisk fergegigant
det jeg lurte på om det ble nye båt seile fra oslo eller norge ny rute ??
Starter ny nordisk fergegigant
det jeg lurte på om det ble nye båt seile fra oslo eller norge ny rute ??
Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång
Att man lägger huvudkontoret i Oslo beror nog mest på att man kommer att ha största delen av verksamheten i Norge.
Vi får väl se om man tänker införliva ytterligare linjer i verksamheten. Kan inte se att man begränsat sig till inrikestrafik, då man redan bedriver trafik mellan Sverige och Danmark. Däremot är det väl uppenbart att det är korta överfarter, gärna genvägar i konkurens med fasta omvägar snarare än andra rederier, som står i fokus?
Vi får väl se om man tänker införliva ytterligare linjer i verksamheten. Kan inte se att man begränsat sig till inrikestrafik, då man redan bedriver trafik mellan Sverige och Danmark. Däremot är det väl uppenbart att det är korta överfarter, gärna genvägar i konkurens med fasta omvägar snarare än andra rederier, som står i fokus?
Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång
Och investeringshorisonten är 5-7 år för fonder som EQT.
Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång
ok sånn det er jeg bare lurte