Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
oslofjord
Posts: 22
Joined: 28 Jun 2022 13:22

Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Post by oslofjord »

hei vil det si at det vil komme en ny båt seiler fra oslo eller fra norge når dem skal ha kontor i oslo ??
User avatar
Risberg
Posts: 1425
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Post by Risberg »

oslofjord wrote: 27 Dec 2022 19:41 hei vil det si at det vil komme en ny båt seiler fra oslo eller fra norge når dem skal ha kontor i oslo ??
Det spørsmålet må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte.
oslofjord
Posts: 22
Joined: 28 Jun 2022 13:22

Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Post by oslofjord »

Det spørsmålet må jeg ærlig innrømme at jeg ikke helt skjønte.


Starter ny nordisk fergegigant
det jeg lurte på om det ble nye båt seile fra oslo eller norge ny rute ??
User avatar
Mistluren
Posts: 375
Joined: 28 Jul 2022 16:58

Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Post by Mistluren »

Att man lägger huvudkontoret i Oslo beror nog mest på att man kommer att ha största delen av verksamheten i Norge.

Vi får väl se om man tänker införliva ytterligare linjer i verksamheten. Kan inte se att man begränsat sig till inrikestrafik, då man redan bedriver trafik mellan Sverige och Danmark. Däremot är det väl uppenbart att det är korta överfarter, gärna genvägar i konkurens med fasta omvägar snarare än andra rederier, som står i fokus?
User avatar
/jes
Posts: 196
Joined: 10 Feb 2022 22:04
Location: Lidingö/Bettna

Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Post by /jes »

Och investeringshorisonten är 5-7 år för fonder som EQT.
oslofjord
Posts: 22
Joined: 28 Jun 2022 13:22

Re: Nordiskt monopol för inrikes färjefart på gång

Post by oslofjord »

ok sånn det er jeg bare lurte :)
Post Reply