Framtiden för Kapellskär-Mariehamn?

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Markmeister89
Posts: 80
Joined: 12 Feb 2022 21:09

Re: Framtiden för Kapellskär-Mariehamn?

Post by Markmeister89 »

Jag var ombord på Finnswan när hon provanlöpte Mariehamn och skälet är att man vill ha Mariehamn först och främst som reservhamn om det är för svåra väderförhållanden att ta sig in i Långnäs.

Det finns säkert en tanke att börja angöra Mariehamn mer permanent, men det är inget som är beslutat.
pepe57
Posts: 163
Joined: 11 Feb 2022 11:31

Re: Framtiden för Kapellskär-Mariehamn?

Post by pepe57 »

Enligt Finnlines Tom Pippingsköld är allt klart för 2024,inte med Starbåtarna med nybyggena,bara på dagarna,morgon avg Nåd och morgon avg Kap!
User avatar
VikingGlory
Posts: 162
Joined: 28 Nov 2022 11:13

Re: Framtiden för Kapellskär-Mariehamn?

Post by VikingGlory »

Jag läste att Tom Pippingsköld också pratade om möjligheten att göra picknickkryssningar med de nya fartygen. Så Finnsirius och Finncanopus möts i Mariehamn som Glory and Grace gör? Jag tror att det på picknickkryssningsmarknaden kommer att vara svårt att locka bort folk från Viking, men jag tror att det var oväntat för många att Viking vs Silja förvandlades till Viking vs Finnlines.
Jag hoppas att de kommer att göra bussförbindelser från Stockholm till Kapellskär som passar tidtabellen.
pepe57
Posts: 163
Joined: 11 Feb 2022 11:31

Re: Framtiden för Kapellskär-Mariehamn?

Post by pepe57 »

Att göra provanlöp till Mariehamn och ha hela operativa och personalchefen med på en sådan tur är ju alldeles galet,kontrakt underskrevs!
Post Reply