TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Here we go again!

Efter att TINKER BELL och TOM SAWYER avgått enligt tidtabell avgick ROBIN HOOD till Świoujście 17.40 - 40 min. sen, NILS HOLGERSSON till Travemünde 22.18 - c:a 20 min. sen och AKKA väntas inte hit förrän 23 - då lär hon knappast gå till Rostock 23.55.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Ovh inte syns AKKA till ännu.

God Natt! 8-)
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och där avgick TINKER BELL en halvtimme försenad till Travemünde.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och där kommer TINKER BELL, som skall gå till Rostock 23.55. :lol:
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

En smula kaos. NILS HOLGERSSON kunde nyligen skådas på redden men meddelar på GST att hon anländer från Świnoujście 13.00(?) tidtabellsenlig avgång 17.30 tillbaka till Świnoujście, AKKA anländer från Rostock enligt GST 14.45, tidtabellsenlig avgång 16.15 till Travemünde (tvivelaktigt), MARCO POLO ligger stilla halvvägs mellan Ystad och Trelleborg och har redan fått sin tidtabellsenliga avgång tillbaka till Klaipéda flyttad från 16.30 till 17.30 medan TOM SAWYER redan ligger i läge 2 och skall avgå 15.30 till Rostock.
Jetlag
Posts: 2
Joined: 02 Feb 2023 20:30
Location: Travemünde

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Jetlag »

Ha NH/PP någonsin kört med LNG? Det verkar mer som en bluff, eller hur?!
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och NILS DACKE gick vid midnatt, en timme försenad, till Travemünde (och anger dessutom KLaipéda som destination på GST).
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Eftersom det refereras till denna tråden i theferryforums.com vill jag bara påpeka att mina iakttagelser inte är fullständiga, utan jag rapporterar bara när jag tycker det blir litet mycket på en gång eller stora förseningar, och så är naturligtvis förutsättningen att tidpunkten är när jag är hemma och vaken - därför är det t.ex. inte så många tidiga morgonförseningsrapporter.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Risberg wrote: 05 Feb 2023 22:17 TT-Line verkar ha börjat med längre liggetider. Erfarenheten från att ha kört färjorna väl hårt? NILS DACKE kom till Trelleborg redan i fredags förmiddags och gick inte till Świnoujście förrän igår kväll. MARCO POLO kom vid middagstider idag och skall inte gå till Klaipéda förrän imorgon eftermiddag. PETER PAN gick just till Travemünde, men kommer inte tillbaka förrän tisdag morgon.

Men hvar blir TINKER BELL av? Hon borde ha kommit från Świnoujście nu, eftersom hon skall gå till Rostock 23.55.
Mycket tydlig trend. MARCO POLO kom redan igår, men skall inte gå till Klaipéda förrän kl 20, ROBIN HOOD ligger här sedan imorse och skall inte gå till Świnoujście förrän 22, AKKA likaså – skall inte gå till Travemünde förrän 21.30, och, som tidigare nämnt, i lördags låg PETER PAN i Trelleborg från arla morgonstund till 23.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

ROBIN HOODs ankomsttid till Rostock är ändrad från 22.15 ikväll tills 5.30 i morgon bitti, lustgt nog utan att ändra avgågstiden 15.30 från Trelleborg.
Post Reply