TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Mumin wrote: 04 Oct 2022 18:47 Det jag bara är orolig för är om Nils Dacke kommer att avgå den 14.10. som planerat klockan 23:00 från Trelleborg till Travemünde. Jag har ingen lust på såna förseningar.

Vad du skriver sen många månader är minst sagt skrämmande. Tyvärr var Finnlines från Malmö fullbokat, annars hade jag inte bokat TT.
Än så länge bekräftar hemsidan det. Hon går till Świnoujście kl 7, så låt oss hoppas att hon hinner tillbaka i tid för att avgå enligt tidtabell. Det är inte stora marginaler hon har på den touren (arr. Świnoujście 13.10, dep. 15.30, arr. Trelleborg 21.30)
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

PETER PAN gick åtminstone till Świnoujście enligt tidtabell 8.45.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Men ojojoj, hon skulle varit tillbaka 0.15 för att gå till Rostock 01.30, men hon har åtminstone 2 1/2 timmar kvar innan hon är här. :(
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

AKKA avgick en timme försenad till Rostock kl 16.30.

NILS HOLGERSSON avgår en halv timme försenad till Travemünde nu.

HUCKLEBERRY FINN skall gå till Rostock kl 23.30 men ankom inte från Świnoujście förrän nu, en halv timme försenad.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Nu skulle TOM SAWYER, som har legat här i flera timmar, ha gått till Klaipéda och HUCKLEBERRY FINN till Rostock. På TOM SAWYER kör man fortfarande ombord och på HUCKLEBERRY FINN ser det inte ens ut som om man har påbörjat ombordkörningen. M.a.o. fem TT-förseningar bara idag. :(
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Enligt TTs hemsida (och i verkligheten) avgick AKKA en halv timme försenat till Rostock, men avgick, enligt samma hemsida, enligt tidtabell till Travemünde en halv timme tidigare. :roll:

I eftermiddag är det MARCO POLO som går till Klaipéda (hon anländer just nu från Travemünde).
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 19 Oct 2022 11:02 Enligt TTs hemsida (och i verkligheten) avgick AKKA en halv timme försenat till Rostock, men avgick, enligt samma hemsida, enligt tidtabell till Travemünde en halv timme tidigare. :roll:

I eftermiddag är det MARCO POLO som går till Klaipéda (hon anländer just nu från Travemünde).
Måste fråga, för du anteckningar i typ Excel eller liknande?
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

shwimmente wrote: 19 Oct 2022 11:40
Risberg wrote: 19 Oct 2022 11:02 Enligt TTs hemsida (och i verkligheten) avgick AKKA en halv timme försenat till Rostock, men avgick, enligt samma hemsida, enligt tidtabell till Travemünde en halv timme tidigare. :roll:

I eftermiddag är det MARCO POLO som går till Klaipéda (hon anländer just nu från Travemünde).
Måste fråga, för du anteckningar i typ Excel eller liknande?
Nej, tittar bara ut genom fönstret i mitt hvardagsrum och jämför med TTs hemsida, och skriver omedelbart i detta forum om jag tycker något "uppsiktsväckande" inträffar, som t.ex. att nu ligger NILS DACKE och blockerar läge 2 för HUCKLEBERRY FINN, som skall avgå en halv timme innan till Rostock, än hvad NILS DACKE skall till Travemünde.

(Efter att jag slutade med det fick jag anmodan i ett annat forum från en som läser detta, men inte är medlem i detta forum, om att fortsätta)
Marre
Posts: 51
Joined: 11 Feb 2022 17:44

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Marre »

Kan någon förklara hur förmiddagsfärjan Trelleborg-Travemünde med mellanlandning i Rostock kan ha avgångstid till Travemünde 9.30 och Rostock 9.25? Vissa dagar kör man numera i stället 9.55 resp 10.00. Det är samma färja.
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 19 Oct 2022 11:52
shwimmente wrote: 19 Oct 2022 11:40
Risberg wrote: 19 Oct 2022 11:02 Enligt TTs hemsida (och i verkligheten) avgick AKKA en halv timme försenat till Rostock, men avgick, enligt samma hemsida, enligt tidtabell till Travemünde en halv timme tidigare. :roll:

I eftermiddag är det MARCO POLO som går till Klaipéda (hon anländer just nu från Travemünde).
Måste fråga, för du anteckningar i typ Excel eller liknande?
Nej, tittar bara ut genom fönstret i mitt hvardagsrum och jämför med TTs hemsida, och skriver omedelbart i detta forum om jag tycker något "uppsiktsväckande" inträffar, som t.ex. att nu ligger NILS DACKE och blockerar läge 2 för HUCKLEBERRY FINN, som skall avgå en halv timme innan till Rostock, än hvad NILS DACKE skall till Travemünde.

(Efter att jag slutade med det fick jag anmodan i ett annat forum från en som läser detta, men inte är medlem i detta forum, om att fortsätta)
se till så personen kommer hit, slutar du med det här kommer jag göra upplopp. stor behållning att läsa
Post Reply