TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

/jes wrote: 16 Jan 2023 13:07 Det är modigt att låta TT-Line stå för första etappen på en så pass lång och inte minst tidskritisk resa.
Jag började med att se på Trelleborg - Rostock, men det bedömde jag som för osäkert. Jag har tre timmar och tjugo minuter på mig från färjeankomst Travemünde tills ett tåg går till Hamburg. Dessutom övernattar jag strax innan Tilbury, och skall inte ta kryssningsfartyget förrän kl 17 den 14., så skiter sig alltihopa har jag visserligen en Eurostarbiljett, som är värdelös, och det har blivit för sent att avboka hotellrummet på Royal Hotel i Purfleet, men jag har Inter Rail-biljett, så på något sätt skall jag väl alltid klara av att komma till Tilbury före kl 15. Och så har ju NILS HOLGERSSON, bortsett när hon fick problem med främre port till övre däck, klarat tidtabellen bra, och PETER PAN är ett systerfartyg. För mig som trelleborgare är det fruktansvärt onaturligt att resa över København, särskilt med de ytterst dåliga erfarenheter jag haft med att resa med tåg genom Danmark de sista tio åren.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Så går det, när man inte håller sin tidtabell. NILS DACKE skulle ha avgått mot Rostock för 125 minuter sedan, och ser äntligen ut att vara avgångsklar, men nu är COPERNICUS på ingående i inseglingsrännan. Nu backar NILS DACKE ut och börjar vända.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och nu avgår TOM SAWYER mot Rostock tjugo minuter för tidigt, hvarmed AKKA måste vänta på redden.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och där kommer AKKA, och lägger sig i läge 4 igen. Jaja, då har hon halvannan timme på sig att lossa och lasta innan hon skall avgå till till Rostock 23.45. :roll: Och så blev COPERNICUS' avgång till Świnoujście försenad, eftersom hon måste vänta på att AKKA frigjorde inseglingsrännan.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Midnatt: AKKA skulle ha avgått mot Świnoujście 23.45 - lastar fortfarande. NILS HOLGERSSON avgår däremot i tid mot Travemünde.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Nu är det inte bara TT som har problem med att hålla tidtabellen: MECKLENBURG-VORPOMMERN gick just, en halv time försenad.

AKKA kom just och skall gå till Travemünde 16.00. :lol: :lol:

TOM SAWYER lyckas åtminstone avgå nu till Rostock tidtsabellsenligt, och GALILEUSZ ser avgångsklsr ut.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och där går ROBIN HOOD i tid till Świnoujście och AKKA en timme försenad till Travemünde.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

And it keeps going on:
TINKER BELL en halvtimme försenad till Świnoujście imorse.
ROBIN HOOD nästan en timme försenad just nu till Rostock och Travemünde.

(Och nu åker jag till Göteborg)
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 18 Jan 2023 11:32 And it keeps going on:
TINKER BELL en halvtimme försenad till Świnoujście imorse.
ROBIN HOOD nästan en timme försenad just nu till Rostock och Travemünde.

(Och nu åker jag till Göteborg)
Håller tummarna att TTs problem inte smittat av sig på dig. trevlig resa.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och så var NILS DACKE en timme sen till Świnoujście och ROBIN HOOD just nu tre kvart sen till Rostock och Travemünde.
Post Reply