TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Nu går AKKA in i inseglingsrännan. Litet märkligt, jag antar att det är samma besättning på NILS HOLGERSSON, som var på AKKA, när hon hette NILS HOLGERSSON. Skulle nya NILS HOLGERSSON vara sämre rustad för att gå in i Trelleborgs hamn i hårt väder än AKKA?! Det låter som mycket dålig planering vid beställandet av fartygen i Kina! TT-Line vet hur tuffa vindförhållandena kan vara i den totalt oskyddade Trelleborgs hamn. :o

Det skulle vara spännande att följa hvilka färjor som kommer och går i eftermiddag (TOM SAWYER har avgång till Rostock 15.30, AKKA till Travemünde 16.00, MARCO POLO till Klaipéda 16.30 och NILS HOLGERSSON till Świnoujście 17.00), men jag skall med ett tåg till Malmö 15.07. :oops:
Marre
Posts: 51
Joined: 11 Feb 2022 17:44

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Marre »

Risberg, du kan inte bara lämna din utkik så utan tillstånd. ;)
Just nu verkar allt, och precis allt, fel i dagens tidtabeller på TT-lines hemsida, eller är det hemsidan som är rätt och färjorna som inte kör efter tidtabellen? Nej, det står "Enligt tidtabell" även om färjan är på väg i en helt annan riktning.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Enligt GST har NILS HOLGERSSOM gåttt 2 timar 40 min. försenad till Świnoujście kl 19.40, MARCO POLO halvnnan timme sen till Klaipéda kl 18.00, AKKA 1 timme 40 min. sen till Travemünde kl 17.40. och TOM SAWER är redan på väg tillbaka och avgick just från Rostock mot Trelleborg. Och just nu avgår ROBIN HOOD fyra timmar försenad mot Klaipéda. M.a.o. enligt tidtabell två Klaipédaavgångar med fyra timmars mellanrum!

Marre, inte lust att gissa på de två senaste bildgåtorna?
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Nu är plötsligt PETER PAN på väg från Travemünde, avgick 01.13 ernligt GST, 3 1/4 timmar försenad (enligt TTs hemsida avgick hon 0.30) och väntas till Trelleborg 8.45 imorgon bitti.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Hvad är det med NILS HOLGERSSON?!? I Trelleborgs hamn ligger GRYF, GALILEUSZ, PETER PAN och NILS DACKE – de tre sistnämnda har just ankommit utan problem. Så kommer NILS HOLGERSSON från Świnoujście, men seglar förbi inseglingsrännan och tycks tveka att gå in.

Till slut bestämde hon sig för tt gå in.

Image

Image

Image
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Risberg wrote: 04 Feb 2023 00:20 Enligt GST har NILS HOLGERSSOM gåttt 2 timar 40 min. försenad till Świnoujście kl 19.40, MARCO POLO halvnnan timme sen till Klaipéda kl 18.00, AKKA 1 timme 40 min. sen till Travemünde kl 17.40. och TOM SAWER är redan på väg tillbaka och avgick just från Rostock mot Trelleborg. Och just nu avgår ROBIN HOOD fyra timmar försenad mot Klaipéda. M.a.o. enligt tidtabell två Klaipédaavgångar med fyra timmars mellanrum!
Nu begriper jag ingenting! ROBIN HOOD gick inte till Klaipéda, utan befinner sig nu i Travemünde. Nu skall hon istället gå till Klaipéda ikväll 20.30. Var det PETER PANs inställda tourer, som gjorde att hon skickades till Travemünde?

Samtidigt syns AKKA, som inte skall avgå förrän 22 till Travemünde, redan vid horisonten, medan TINKER BELL, som skall gå till Rostock 15.15, inte har kommit längre än till strax utanför Møn.
User avatar
shwimmente
Posts: 69
Joined: 10 Feb 2022 21:17

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by shwimmente »

Risberg wrote: 04 Feb 2023 11:49
Risberg wrote: 04 Feb 2023 00:20 Enligt GST har NILS HOLGERSSOM gåttt 2 timar 40 min. försenad till Świnoujście kl 19.40, MARCO POLO halvnnan timme sen till Klaipéda kl 18.00, AKKA 1 timme 40 min. sen till Travemünde kl 17.40. och TOM SAWER är redan på väg tillbaka och avgick just från Rostock mot Trelleborg. Och just nu avgår ROBIN HOOD fyra timmar försenad mot Klaipéda. M.a.o. enligt tidtabell två Klaipédaavgångar med fyra timmars mellanrum!
Nu begriper jag ingenting! ROBIN HOOD gick inte till Klaipéda, utan befinner sig nu i Travemünde. Nu skall hon istället gå till Klaipéda ikväll 20.30. Var det PETER PANs inställda tourer, som gjorde att hon skickades till Travemünde?

Samtidigt syns AKKA, som inte skall avgå förrän 22 till Travemünde, redan vid horisonten, medan TINKER BELL, som skall gå till Rostock 15.15, inte har kommit längre än till strax utanför Møn.
Låter ju minst sagt rörigare än vanligt just nu.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Och nu avgår TINKER BELL nästan en timme försenad.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

TT-Line verkar ha börjat med längre liggetider. Erfarenheten från att ha kört färjorna väl hårt? NILS DACKE kom till Trelleborg redan i fredags förmiddags och gick inte till Świnoujście förrän igår kväll. MARCO POLO kom vid middagstider idag och skall inte gå till Klaipéda förrän imorgon eftermiddag. PETER PAN gick just till Travemünde, men kommer inte tillbaka förrän tisdag morgon.

Men hvar blir TINKER BELL av? Hon borde ha kommit från Świnoujście nu, eftersom hon skall gå till Rostock 23.55.
User avatar
Risberg
Posts: 1424
Joined: 10 Feb 2022 19:41

Re: TT-Line åter med stora problem att hålla tidtabellen

Post by Risberg »

Risberg wrote: 05 Feb 2023 22:17 TT-Line verkar ha börjat med längre liggetider. Erfarenheten från att ha kört färjorna väl hårt? NILS DACKE kom till Trelleborg redan i fredags förmiddags och gick inte till Świnoujście förrän igår kväll. MARCO POLO kom vid middagstider idag och skall inte gå till Klaipéda förrän imorgon eftermiddag. PETER PAN gick just till Travemünde, men kommer inte tillbaka förrän tisdag morgon.
Rättelse: MARCO POLO avgår först ikväll kl 20.
Post Reply