Har svenskarna tröttnat på Finlandsbåtar?

Här snackar vi alla sorters färjor. Vägfärjor till kryssningsfärjor. Allt mellan himmel och hav.
Post Reply
User avatar
/jes
Posts: 196
Joined: 10 Feb 2022 22:04
Location: Lidingö/Bettna

Har svenskarna tröttnat på Finlandsbåtar?

Post by /jes »

Jag ställer mig frågan eftersom jag vecka efter vecka "bombas" med mail från Tallink Silja om rabatter upp till 40 % som medlem i One Club. Det verkar nästan desperat tillsammans med omfattande dagspressannonsering. Eventuell teve-reklam har jag inte koll på.

Från Viking är det tyst - antingen har jag avanmält mig från utskick och jag har glömt det eller så ligger Viking lågt, i alla fall i Sverige.

Passagerarsiffror för juni är väl på gång nu?
User avatar
Mumin
Posts: 155
Joined: 13 Feb 2022 06:23

Re: Har svenskarna tröttnat på Finlandsbåtar?

Post by Mumin »

Viking verkar ha väldigt många resenärer. När jag åkte från Helsingfors till Tallinn på dagskryssning med Amorella söndag för en vecka sedan var det proppfullt. Innan jag kunde köra ombord kom det massor med bilar från båten, många av dem svenskar, och när jag körde av på eftermiddagen var det väldigt många bilar i hamnen som skulle köra på båten till Stockholm. Men nog var det mycket folk på Silja Symphony när hon anlände på morgonen också.
I väntan på nästa båtresa...
Trossen
Posts: 224
Joined: 11 Feb 2022 22:43

Re: Har svenskarna tröttnat på Finlandsbåtar?

Post by Trossen »

Det är något märkligt med Tallinks agerande - hur skall man få fart på linjen Tallinn-Stockholm med bara EN båt? Nu drar ju dessutom Victoria I iväg på charter. Riga-linjen är inte öppnad ännu. Det tycks som att halvkapacitet är det nya normala på Tallinn, inte konstigt då att man måste köra med 40% kampanjer.
Post Reply